Uitbreiding AVIA netwerk 400 tankstations

 

AVIA Nederland en EG Group Nederland hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten die de AVIA Card houders toegang biedt tot het EG Group tankstation netwerk in Nederland, bestaande uit Esso, Texaco en Firezone tankstations.

“Door deze samenwerking hebben de AVIA Card houders de beschikking tot een nog groter netwerk in Nederland. Het aantal tankstations waar de AVIA Card geaccepteerd wordt groeit hiermee naar 1.200 locaties in Nederland – waarvan er 54 zijn gesitueerd langs de snelwegen – en 2.500 locaties in West-Europa”, aldus Susan Kuijpers, directeur AVIA NL.

Laurent Grobet (Country Manager Benelux, EG Group) over deze uitbreiding: “Wij zijn verheugd dat het netwerk van EG Group nu ook beschikbaar is voor AVIA klanten. Deze kaartacceptatie past goed bij onze visie en groeistrategie. De kaartacceptatie op het netwerk van EG Group biedt nog meer gemak voor onze huidige en nieuwe klanten, en zijn daarom blij dat deze samenwerkingsovereenkomst gesloten is”.

 

Even voorstellen: Kevin Vervest

Stel je even voor

Mijn naam is Kevin Vervest, 32 jaar oud en woonachtig in Tilburg. Sinds 1 maart 2022 ben ik werkzaam bij Vollenhoven. Voordat ik bij Vollenhoven begon, was ik werkzaam bij AVIA Marees;  een ander lid van de AVIA-coöperatie welke gevestigd is in Noord-Holland.

Waar ik bij AVIA Marees deels bezig was met het onderwerp elektrisch laden, focus ik me bij Vollenhoven volledig op duurzame mobiliteit als Business Development Manager.

Kun je een inzicht geven in jouw werkzaamheden bij Vollenhoven?

Ik houd me vooral bezig met het uitwerken van proposities voor de toekomst. Wat kunnen we betekenen voor onze klanten, hoe kunnen we onze klanten meenemen op weg naar die duurzame mobiliteit en welke rol kan Vollenhoven daarin vervullen?

Op dit moment zijn we voornamelijk “brandstofleverancier” en ik merk dat dit langzaam aan het veranderen is naar “transitiepartner”. Klanten hebben steeds meer vragen over het onderwerp duurzame mobiliteit, er komt veel informatie op ze af. Vollenhoven probeert die vragen samen met de klant op te lossen zodat er een duurzame relatie ontstaat.

Het uitrollen van de laadinfrastructuur bij tankstations is in volle gang, hierbij kijken we ook naar andere modellen waarbij we het laden bij bijvoorbeeld Retail, recreatie en gemeentes kunnen uitbreiden. Vollenhoven wil er voor zorgen dat klanten die de stap maken richting het elektrisch laden, geen drempel ervaren inzake het gebruik van de laadinfrastructuur.

Wat is jouw drijfveer in je werk?

Wat mij met name drijft tijdens mijn werkzaamheden is het stukje ambitie en vrijheid om zelf iets op te kunnen zetten zoals de entiteit Vollenhoven Duurzame Mobiliteit. Ik ervaar binnen Vollenhoven veel ruimte voor ondernemerschap en dat vind ik een fijne manier van werken.

Zelf vind ik het een nobel doel om mensen te kunnen informeren over wat er in 2015 besproken is tijdens het klimaatverdrag van Parijs en wat dat voor gevolgen heeft voor onze samenleving. Samen kunnen we de eerste stap richting duurzame mobiliteit zetten.

Hoe kijk jij tegen de energietransitie aan?

We worden vanuit de overheid gedwongen om te verduurzamen met als voorbeeld het eerder genoemde akkoord van Parijs. Ik denk zelf dat het wat meer gefaseerd zou kunnen. Vollenhoven biedt bijvoorbeeld al HVO aan, deze duurzame biodiesel is een mooie oplossing om direct CO2 uitstoot te reduceren. De infrastructuur ligt er, veel voertuigen zijn er al geschikt voor en dit is de kortste weg om nu al op grote schaal te verduurzamen.

Ondernemers moeten redelijk geforceerd de keuze gaan maken, terwijl er overduidelijk wat moeilijkheden zijn met het gebruik van bijvoorbeeld elektrische bedrijfsvoertuigen. Je moet het laden plannen om niet in de problemen te komen qua efficiëntie en sluit de congestie niet uit en dan hebben we het enkel over mobiliteit. Er zijn daarnaast veel ondernemers die hun voertuig ook gebruiken voor werkzaamheden; denk aan het trekken van een aanhangwagen. Het trekgewicht, de veelbesproken Euro7 norm en de ombouw van werkmaterieel naar zero-emissie zorgen ook nog voor de nodige uitdagingen.

Er zullen in de toekomst genoeg problemen zijn die zich voor gaan doen waardoor de oplossing uit meerdere richtingen zal komen; deels elektra, deels waterstof en deels biobrandstoffen.

We gaan er echt aan geloven met zijn allen!

Is Vollenhoven een voorloper bij de energietransitie?

Vollenhoven is geen voorloper bij de energietransitie, dat is een bewuste keuze. Ik zou Vollenhoven meer omschrijven als een ambitieuze en gedreven volger. We zijn nooit de aanjager c.q. voorloper maar een stabiele en gedreven volger die eerst goed kijkt wat interessant is. Het is voor ons van belang dat we kijken naar wat we kunnen en of het bij ons past.

We houden vernieuwingen en ontwikkelingen in de markt goed in de gaten, verdiepen ons in de materie en adviseren onze gewaardeerde relaties. Als wij het gevoel hebben dat een nieuwe mobiliteitsvorm of nieuwe brandstof zich bewezen heeft en bij ons past, zetten we resoluut stappen.

Anderzijds hebben wij in diverse scale-ups met een duurzaam karakter geïnvesteerd. We proberen deze toepassingen ook te omarmen en kijken in onze business naar samenwerkingen en synergie.

Welke stappen onderneem je om trends te analyseren en nieuwe kansen te vinden?

Naast dat ik veel webinars volg, lees ik veel en heb ik genoeg gesprekken met hardware leveranciers die we kennen om zo up-to-date te blijven over de laatste trends en ontwikkelingen.

In de avond houd ik me vooral bezig met het lezen van artikelen en publicaties. Ik ken in Nederland genoeg platforms die veel informatie delen over dit onderwerp, wanneer ze iets plaatsen lees ik het meteen. Tevens spreek ik vaak concullega’s en relaties, we delen dan informatie en bevindingen. Het is altijd interessant om van elkaar te leren. Dit soort grote uitdagingen moeten we toch samen aangaan.

Waar staat Vollenhoven volgens jou over 10 jaar?

Ik denk dat we meer een transitie- en kennispartner zijn richting onze klanten. We hebben hen destijds mee genomen in de eerste stappen naar verduurzaming om zo een langdurige relatie te creëren door kennis te delen.

In de toekomst zal Vollenhoven de mobiliteitspartner worden, maar zal de levering van biobrandstoffen niet uitsluiten. Het assortiment zal vooral bestaan uit elektra, waterstof en andere vormen van duurzame mobiliteit. Denk aan energiehubs en deelvervoer.